Hop til hovedindholdet

Erhvervshus Midtjylland S/I logo

Brands på Amazon – fordele og ulemper


Dato og tid

Mandag d. 4. februar 2019 kl. 09:00 til 13:00

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 1. februar 2019 kl. 09:00

Sted

Se stedet i programmet, _, _ _ Se stedet i programmet
_
_ _

Brands på Amazon – fordele og ulemper


Arrangementsbeskrivelse

Brands på Amazon – fordele og ulemper
E-handel udvikler sig stærkt og online markedspladserne (fx Amazon, eBay og Alibaba) udgør en større andel af den samlede e-handelsomsætning i flere lande. Alle lande, hvor markedspladsenerne er tilstede er billedet det samme, de vokser og tager markedsandele, fordi markedspladserne typisk har en stor kundebase og et effektivt logistisk set-up på tværs af flere lande. Nogle virksomheder kombinerer salg via egen webshop med online markedspladser, mens andre kun har markedspladserne som deres e-handelskanal. Markedspladserne åbner således mulighed for e-handel uagtet om virksomheden har en webshop eller ej!

Amazons Brand Registry giver kontrol og branding
Interessen for Amazon er høj på trods af og ifølge den seneste analyse fra projektet ”Virksomhedernes erfaringer med salg via online markedspladser” viser, at blot 24% af de virksomheder der sælger via GOMP, anvender Amazon. Analysen viser endvidere, at andelen af producenter (brand owners), der sælger via Amazon er mere end dobbelt så høj i forhold til handelsvirksomhederne.

En af årsagerne til den høje interesse i Amazon blandt producentvirksomheder skyldes i høj grad de muligheder, Amazon tilbyder til brand owners. Med en registrering af jeres brand på Amazon Brand Registry giver jer mulighed for at åbne en ”brand store” på Amazon samt at tage kontrol over brandets varedata hos andre sælgere på Amazon. Det giver med ordre ord producenterne kontrol over varernes præsentation og dermed brandværdien på Amazon.

Deltag i seminaret og få indblik
Deltag i dette seminar hvis du gerne vil høre mere om, hvorledes I som brand kan anvende Amazon til kontrollere jeres brandidentitet på Amazon. På seminaret gennemgå vi også de juridiske aspekter af Amazons brand policy, cases på virksomheder, der har benyttet Amazon til branding samt ikke mindst de praktiske detaljer for at tilmelde Amazon Brand Registry.

Tid og Sted
Arrangementet afholdes mandag den 4. februar 2019 på Scandic Bygholm Park, Schüttesvej 6, 8700 Horsens
Kl. 9.00 til 12.00; der vil være registrering og morgenmad fra kl. 8.30 til 9.00; og frokost efterfølgende kl. 12.00

Program:
  • Kanalstrategi og -konflikter med Amazon
  • Fordele og ulemper med Amazon Brand Registry
  • Kom godt i gang med Amazon Brand Registry
  • De juridiske aspekter med kanalvalg og Amazon Brand Registry
  • Cases

Vi gør opmærksom på, at vi vil dele nogle af dine oplysninger (navn og organisation) ifbm. udlevering af en deltagerliste til deltagerne, afholdelsesstedet samt oplægsholdere på det arrangement, du er tilmeldt.

Læs mere i tilmeldingsbetingelserne i højre side, når du tilmelder dig.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >